مشخص کردن منطقه و مسیر باعث توزیع بهینه نیروها در مناطق هدف برای فروش کالاها میباشد، همچنین پخش محصولات و کالاها را شفافتر میکند.
برای تعریف منطقه جدید، قسمت سفارشگیری و پخش را انتخاب نموده و سپس در قسمت عملیات، گزینهی «منطقه و مسیر» را انتخاب نمایید.
بر روی منطقه و مسیر کلیک راست کرده و گزینهی «جدید» را انتخاب نمایید یا میتوانید منطقه و مسیر را انتخاب و در بالای فرم گزینهی «جدید» را انتخاب نمایید.
سپس در فرم باز شده "کد" و "عنوان" منطقه را وارد نمایید، در نهایت گزینهی ذخیره را انتخاب کنید.
سپس باید برای مناطق تعریف شده به تفکیک مسیر یا مسیرهایی تعریف شوند، برای اینکار منطقه را انتخاب کرده و روی آن کلیک راست کنید سپس گزینهی جدید را انتخاب کرده یا در بالای فرم گزینهی جدید را انتخاب نمایید.
در فرم باز شده کد و عنوان مسیر را وارد نمایید، تیک فعال را انتخاب نمایید تا مسیر تعریف شده نمایش داده شود.
در قسمت پایین فرم گزینهی اضافه کردن را انتخاب نموده و مشتریانی که در این مسیر قرار دارند را انتخاب نمایید.
سپس آدرس مشتری را از سلکتور آن انتخاب کرده و در نهایت گزینهی ذخیره را در بالای فرم انتخاب نمایید.
اگر گزینهی منطقه و مسیر را انتخاب نمایید، تمامی لیست مناطق و مسیرهای تعریف شده بهصورت درختواره نمایش داده میشود.