پس از ورود به سیستم وارد قسمت پیمانکاری شده و در بخش عملیات گزینهی «تسویه حساب جدید» را انتخاب نمایید.
در فرم باز شده نوع تسویه را از سلکتور آن از میان گزینههای صورت وضعیت پیمانکاری، صورت وضعیت جزء و صورت هزینه انتخاب نمایید.
با توجه به نوع تسویهی انتخابی، قرارداد را از سلکتور آن انتخاب نموده، سپس تاریخ تسویه را وارد نمایید.
در بخش «صورت وضعیت پیمانکاری» با انتخاب گزینهی افزودن، صورت وضعیت تعریف شده در سیستم را از سلکتور آن انتخاب نمایید.
با ذخیره کردن فرم گزینهی «صدور دریافت/پرداخت» فعال میگردد.
در فرم تسویه با توجه به نوع پرداختی، اطلاعات را تکمیل کرده و فرم را ذخیره نمایید.
نکته: تسویه حساب در پیمانکار جزء نیز بهصورت بالا ثبت میگردد.