پس از ورود به سیستم وارد قسمت سفارشگیری و پخش شده و در قسمت عملیات، گزینهی «لیست وصول جدید» را انتخاب نمایید.
در فرم باز شده نام مأمور وصول را از سلکتور آن انتخاب کنید، سپس در سمت چپ فرم تاریخ و شماره را وارد نمایید.
در قسمت پایین فرم گزینهی افزودن را انتخاب نموده در سطر باز شده از سلکتور شماره فاکتور، فاکتورهایی را که وصول نشدهاند را از سلکتور آن انتخاب نمایید.
با انتخاب شماره فاکتور، تمامی اطلاعات در سطر باز شده بهصورت خودکار پر میشود، در این قسمت خالص فاکتور نمایش داده میشود.
با توجه به توافق فروشنده و مشتری میتوانید مبلغ تسویه را تغییر دهید اما اگر بخواهید تمامی مبلغ را دریافت نمایید سیستم بهصورت خودکار مبلغ تسویه را با خالص فاکتور یکی نشان میدهد.
در قسمت باقیمانده فاکتور مبلغی که باید دریافت گردد، نمایش داده میشود.
در قسمت بالای فرم گزینهی «تسویه حساب» را انتخاب نمایید، در فرم «سرجمع مبالغ دریافتی» مشتری میتواند مبلغ را بهصورت نقد، چک، حواله و یا کارتخوان پرداخت نماید.
در فرم مربوطه اگر مشتری مبلغ را بهصورت چک پرداخت نماید، صندوق را از سلکتور آن انتخاب نمایید، سرجمع مبالغ تسویه در پایین فرم نمایش داده میشود.
در قسمت نقد مبلغ دریافتی نقد را وارد نمایید.
اگر دریافتی بهصورت چک است در قسمت «اطلاعات چک»، با انتخاب گزینهی افزودن در سطر باز شده میتوانید اطلاعات چک را وارد نمایید.
توجه داشته باشید مبلغ سرجمع مبالغ تسویه با سرجمع مبالغ دریافتی باید یکی باشد.
اگر مشتری بخواهد مبلغ را از طریق کارتخوان پرداخت کند، در قسمت «اطلاعات کارتخوان»، گزینهی افزودن را انتخاب نموده در سطر باز شده اطلاعات کارتخوان را وارد نمایید.
همچنین اگر مشتری بخواهد مبلغ را بهصورت حواله پرداخت نمایید، در قسمت «اطلاعات حواله»، با انتخاب گزینهی افزودن در سطر ایجاد شده اطلاعات حواله را وارد نمایید.
نکته: اگر تخفیفی در دریافت مبلغ وجود داشته باشد در قسمت «تخفیف»، مبلغ تخفیف را وارد نمایید.
در نهایت گزینهی «صدور سند تسویه حساب» را انتخاب نمایید.
با ذخیره اطلاعات اگر مبلغ فاکتور کامل تسویه شده باشد گزینهی خاتمه وصول فعال میگردد که با انتخاب این گزینه دیگر نمیتوان اطلاعات وصولی را تغییر داد.