در برخی موارد مشتری کالایی را که فاکتور شده و به او تحویل داده شده است را ممکن است برگشت دهد، این برگشتی باید توسط واسط یا فروشنده با سرپرست فروش کنترل شود، بنابراین فروشنده یا واسط درخواست برگشتی می‌دهد تا در صورت تأیید سرپرست فاکتور برگشتی صادر شود.

پس از ورود به سیستم وارد قسمت سفارش‌گیری و پخش شده و در قسمت عملیات، گزینه‌ی «درخواست برگشتی جدید» را انتخاب نمایید.

درخواست برگشتی در سپیدار

 

در فرم باز شده وضعیت غیرفعال بود و پیش‌فرض در حالت ثبت شده قرار دارد، سپس مشتری، نوع فروش و آدرس مشتری را از سلکتور آن انتخاب نمایید.

در سمت چپ فرم شماره، تاریخ، توضیحات و ارز مربوطه را انتخاب نمایید.

درخواست برگشتی در سپیدار

 

در پایین فرم مربوطه گزینه‌ی افزودن را انتخاب نموده و در قسمت کد کالا، کالای مربوطه را انتخاب یا می‌توانید از قسمت شماره فاکتور، فاکتور فروش صادر شده را انتخاب نمایید، به‌صورت خودکار تمامی اطلاعات فاکتور در فرم مربوطه پر می‌شود و تمامی اطلاعات مبالغ و موجودی کالاها نمایش داده می‌شود.

درخواست برگشتی در سپیدار

 

در قسمت «علت برگشت کالا» می‌توانید علت را از سلکتور آن انتخاب کرده و گزینه‌ تأیید را انتخاب نمایید.

درخواست برگشتی در سپیدار

 

با انتخاب گزینه‌ی «ذخیره»، گزینه‌ی «تأیید درخواست برگشتی» فعال می‌شود که در صورت انتخاب فاکتور برگشتی وضعیت آن به تأیید شده تغییر می‌کند.

نکته: رنگ اقلام ثبت شده در صورت تأیید به رنگ زرد عوض می‌شود.

درخواست برگشتی در سپیدار

 

با تأیید درخواست برگشتی گزینه‌ی «خاتمه درخواست برگشتی» فعال می‌گردد که با انتخاب آن وضعیت فاکتور به حالت خاتمه یافته تغییر می‌کند.

درخواست برگشتی در سپیدار

 

همچنین اگر توسط سرپرست فروش فاکتور تأیید شد می‎‌توانید فاکتور برگشتی آن را صادر کنید، با انتخاب گزینه‌ی «صدور فاکتور برگشتی» پیغامی جهت تأیید فعال می‌شود در صورت نمایش فاکتور برگشتی می‌توانید گزینه‌ی پیش‌نمایش را انتخاب نمایید، با تأیید این پیغام فاکتور برگشتی صادر شده و اقلام به رنگ سبز تبدیل می‌شود.

درخواست برگشتی در سپیدار

 

برای نمایش لیست درخواست‌های برگشتی در قسمت فهرست، گزینه‌ی «درخواست‌های برگشتی» را انتخاب نمایید.

درخواست برگشتی در سپیدار