زمانیکه فقط سیستمهای پیمانکاری و حسابداری را خریداری کردهاید لازم است هزینههای سربار، حقوق و دستمزد، مصالح، دارایی ثابت و پیمانکار جزء را ثبت نمایید.
برای ثبت صورت هزینه پس از ورود به سیستم وارد قسمت پیمانکاری شده و در قسمت عملیات، گزینهی «صورت هزینهی جدید» را انتخاب نمایید.
در فرم باز شده قرارداد تعریف شده را از سلکتور آن انتخاب کنید.
سپس کارفرما با توجه به قرارداد تعریف شده بهصورت خودکار نمایش داده میشود، در قسمت «نوع سند»، نوع سند را از میان گزینههای "دفتر مرکزی" و "کارگاهی" انتخاب نمایید.
در قسمت «نوع»، نوع صورت هزینه را از سلکتور آن انتخاب نمایید که دارای دو گزینهی "نقدی" و "اعتباری" میباشد.
سپس در قسمت «هزینهها» با انتخاب گزینهی افزودن در سطر باز شده ابتدا نوع هزینه را انتخاب نمایید، سپس اطلاعات هزینهای که قرار است در قسمت بدهکار سند حسابداری قرار گیرد را از سلکتور «کد معین هزینه» انتخاب نموده و در قسمت «کدکالا»، کالای مورد نظر را از سلکتور آن انتخاب کنید.
در قسمت «طرف مقابل»، نام پیمانکار را از سلکتور آن انتخاب نموده سپس حساب معین آن را مشخص کنید.
با ذخیره فرم گزینههای صدور، حذف و ویرایش سند حسابداری فعال میشود که با انتخاب ویرایش سند حسابداری میتوانید سند مربوطه را ویرایش و مشاهده نمایید که با استفاده از معینهای انتخابی، بدهکار و بستانکار آن مشخص شده است.
در قسمت پایین فرم گزینهی «صدور تسویه حساب» فعال میشود که با انتخاب آن سند تسویه صورت هزینه را میتوانید وارد نمایید.
برای مشاهدهی لیست صورت هزینه، در قسمت فهرست گزینهی «صورت هزینهها» را انتخاب نمایید.