در دفاتر قانونی، سرفصل‌ها به شرح: کل، معین، کل/تفصیلی، کل/معین، معین/ تفصیلی، تفصیلی/معین و کل/معین/تفصیلی قابل استخراج است. اطلاعات هر سرفصل، برای یک دوره مالی و یا محدوده یک دوره زمانی قابل مشاهده خواهد بود.

برای تهیه دفاتر قانونی پس از ورود به سیستم در منوی عمودی، قسمت حسابداری را انتخاب نموده و در قسمت عملیات، گزینه‌ی «گزارش دفاتر» را انتخاب نمایید.

گزارش دفاتر در سپیدار

 

توجه داشته باشید که سیستم به‌صورت پیش‌فرض گزارش را در محدوده سال مالی که در آن قرار دارید نمایش می‌دهد. می‌توانید با توجه به نیاز خود محدوه تاریخی را تغییر داده و گزارش را تهیه نمایید. در گزارش دفاتر علاوه بر محدوده تاریخی گزارش، امکان گزارش‌گیری براساس «شماره سند» نیز وجود دارد، به‌این صورت که در قسمت «از شماره» «تا شماره» محدوده شماره سند را تعیین نمایید.

گزارش دفاتر در سپیدار

 

در گزارش دفاتر امکان گزارش‌گیری با در نظر گرفتن اسناد افتتاحیه، اختتامیه و بستن حساب‌ها نیز وجود دارد.

گزارش دفاتر در سپیدار

 

می‌توانید با توجه به نیاز خود فیلترهای لازم را انجام داده و گزارش را تهیه نمایید.

گزارش دفاتر در سپیدار

 

برای این منظور کافی است بعد از اعمال فیلترهای لازم، گزینه‌ی «به‌روز کردن» پایین فرم را انتخاب نمایید.

گزارش دفاتر در سپیدار

 

همچنین می‌توانید اطلاعات تمام صفحات دفاتر را بازخوانی نمایید، برای این منظور کافی است گزینه‌ی «بازخوانی همه صفحات» بالای فرم را انتخاب کنید.

گزارش دفاتر در سپیدار

 

با انتخاب گزینه‌ی «چاپ» پایین فرم می‌توانید گزارش را مشاهد و چاپ نمایید.

گزارش دفاتر در سپیدار